Nicoline Gordeau
Het is prettig samenwerken met Niels. Het was in het begin, en nog steeds soms, samen onderzoeken wat de bedoeling van zijn rol was en welke verwachtingen ik kon hebben, maar dat ging altijd heel soepel.
De communicatie is altijd open en transparant. Niels komt bedachtzaam en rustig over en soms zelfs introvert, maar als hij praat wordt meteen duidelijk dat hij goed over situaties nadenkt en probeert het grotere plaatje te zien. Hij brengt het grotere plaatje dan ook goed in kaart.
Ook zie ik Niels initiatief nemen om bijvoorbeeld over een leerling te sparren of die te bespreken. Zo was ik zelf al voornemens een gesprek te plannen in verband met een leerling, maar was Niels mij al voor. Hij had de situatie ook duidelijk ingeschat en geconstateerd dat er een gesprek nodig was.
In de gesprekken met ouders waar we samen bij hebben gezeten zie ik dat je de communicatie tussen ouders en mij of een andere ondersteuner goed observeert en in kaart brengt wat de situatie is. Je kunt goed tot de kern komen en schroomt niet om verantwoordelijkheid te nemen als er iets niet goed is gegaan of beter had kunnen gaan. Je bent respectvol naar ouders en geeft ouders de ruimte hun gevoel te uiten. Vervolgens kun je wel weer terug naar de kern komen en de boodschap overbrengen die geleverd moet worden.